صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون استفاده از شبیه‌ساز بهترین روش برای تجربه بازی‌های قدیمی محسوب می‌شود. در این مقاله روش‌های استفاده از شبیه‌ساز در آیفون یا آیپد را توضیح می‌دهیم.

۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

بازی‌های موبایل جذاب هستند، اما برای بعضی افراد به اندازه‌ی بازی‌های کلاسیک گیم‌بوی، نینتندو ۶۴ یا پلی استیشن جذاب نیستند. اگر قصد دارید بازی‌هایی مثل Super Mario 64, The Legend of Zelda, Pokémo را روی آیفون یا آیپد خود تجربه کنید، باید به فکر نصب شبیه‌سازها(emulators) باشید.

اپل اجازه نصب شبیه‌سازها را در اپ استور نمی‌دهد؛ ولی ما در این مقاله ۴ روش نصب آن در آیفون یا آیپد را توضیح می‌دهیم؛ همه‌ی این روش‌ها رایگان هستند و در هیچ‌کدام از آن‌ها نیازی به جیلبریک کردن دستگاه خود ندارید.

شبیه‌ساز‌ها و رام‌ها
بازی سوپر ماریو
بازی سوپر ماریو ۶۴
شبیه‌ساز نوعی نرم‌افزار است که کنسول قدیمی را در کامپیوتر شبیه‌سازی می‌کند. برای مثال می‌توانید از طریق شبیه‌ساز بازی‌های نینتندو DS را روی آیفون اجرا کنید.

علاوه بر شبیه‌ساز، برای اجرای بازی به یک رام (ROM) هم نیاز دارید؛ رام یک نسخه‌ی نرم‌افزاری از بازی ویدئویی است. شما می‌توانید از یک رام در چند شبیه‌ساز استفاده کنید.

با توجه به اینکه شبیه‌سازها منبع باز هستند، استفاده از آنها منع قانونی ندارد. ولی استفاده از رام‌ها کمی پیچیده است. در صورتی که شما خودتان صاحب یک بازی هستید؛ در برخی موارد می‌توانید، نسخه‌ی رام آن بازی را برای استفاده‌ی شخصی بسازید. ولی توجه کنید که Nintendo FAQ استفاده از رام بازی‌های این شرکت را به هر شکلی غیر قانونی اعلام کرده است.

بهترین شبیه‌سازها برای iOS
قبل از اینکه نحوه‌ی نصب شبیه‌سازها روی آیفون یا آیپد را توضیح دهیم؛ به‌طور فهرست‌وار بهترین شبیه‌سازهای iOS یا iPadOS را معرفی می‌کنیم:

دلتا (Delta): شبیه‌ساز نینتندو چند پلتفرمی

GBA4iOS: شبیه‌ساز چند پلتفرمی Game Boy که توسط دلتا جایگزین شده است

iNDS: شبیه‌ساز Nintendo DS

PPSSPP: شبیه‌ساز قابل حمل پلی استیشن

Provenance: شبیه‌ساز چند پلتفرمی، از جمله سیستم های آتاری، سگا و سونی

Happy Chick: شبیه‌ساز چند پلتفرمی با کتابخانه رام داخلی، با تبلیغات زیاد

دلتا با پشتیبانی از کنسول‌های نینتندو از جمله Game Boy Advance، N64 و Nintendo DS شاید بهترین شبیه‌ساز iOS باشد. بهترین روش برای نصب دلتا استفاده کردن از Altstore است که چهارمین روشی است که در زیر توضیح داده شده است.

شبیه‌سازهای آیفون را بدون استفاده از اپ استور چگونه نصب کنیم
با اینکه اپل اجازه نصب شبیه‌سازها را در اپ استور نمی‌دهد و نصب آنها در دستگاه‌های اندرویدی بسیار آسان‌تر است ولی روش‌های زیادی برای نصب شبیه‌سازها در آیفون بدون استفاده از اپ استور وجود دارد.

در اینجا ۴ روش نصب شبیه‌سازها روی آیفون یا آیپد را از ساده‌ترین تا سخت‌ترین روش توضیح می‌دهیم. ساده‌ترین روش نامطمئن‌ترین روش است. شاید برای اینکه زودتر به نتیجه برسید بهتر باشد مستقیم سراغ گزینه آخر یعنی Altstore بروید.

شبیه‌ساز را از یک اپ استور جایگزین دانلود کنید
استفاده از اپ استورهای جایگزین
از یک اپ استور جایگزین استفاده کنید
در گام نخست شما می‌توانید سراغ وب‌سایت‌های فراوانی بروید که امکان دانلود آسان، سریع و رایگان شبیه‌سازها را برای آیفون یا آیپد فراهم کرده‌اند. همه کاری که باید انجام بدهید این است که شبیه‌ساز مورد نظر خود را در یکی از این وب‌سایت‌ها پیدا کرده، دانلود کنید و سپس به آیفون خودتان اجازه اعتماد به توسعه‌دهنده آن را بدهید. تنها مشکل این روش این است که این شبیه‌ساز برای همیشه کار نمی‌کند به‌خصوص اگر شما همیشه از آخرین نسخه iOS در آیفون خود استفاده می‌کنید. هر بار با به‌روزرسانی جدید برنامه غیر فعال می‌شود.

برای استفاده از این روش، با استفاده از آیفون یا آیپد خود به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید و روی گزینه‌ی نصب در کنار شبیه‌ساز مورد نظر کلیک کرده و دستورالعمل‌های هر کدام را دنبال کنید:

iEmulators.com
OPERATIONiDROID.com/appmarket
Ignition.fun
TweakBoxApp.com
بعد از دانلود شبیه‌ساز در iOS یا iPadOS، برای اجازه‌ی نصب، هشدار دریافت می‌کنید، روی دکمه‌ی نصب بزنید و منتظر باشید روی صفحه اصلی قرار بگیرند. نهایتا به مسیر Settings > General > VPN & Device Management بروید؛ روی نام توسعه‌دهنده ضربه بزنید و سپس trust را انتخاب کنید. اگر با پیغام خطای «نصب نمی‌شود» مواجه شدید، وب‌سایت دیگری را امتحان کنید یا به جای آن به روش بعدی بروید.

نصب شبیه‌ساز از اپ استورهای جایگزین
نصب شبیه‌ساز از اپ استورهای جایگزین
iNDS برای نصب شبیه‌ساز از اپ استورهای جایگزین
گزینه install را انتخاب کنید
هشدار تصب شبیه‌ساز iNDS
با انتخاب گزینه install شبیه‌ساز روی آیفون شما نصب می‌شود
برای اطمینان بیشتر یک اشتراک BuildStore بخرید
وب‌سایت BuildStore
وب‌سایت BuildStore
BuildStore از همان روش بالا استفاده می‌کند؛ ولی چون دسترسی به آن تنها برای اعضا محدود شده، برنامه‌های لغو شده‌ی کمتری دارد. برای عضویت در این سرویس، باید مبلغ ۱۹/۹۹ دلار ماهیانه پرداخت کنید.

وقتی در BuildStore، ثبت‌نام می‌کنید، یک دستگاه مشخص را ثبت می‌کنید و اگر آیفون خود را عوض کردید مجبورید دوباره هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

برای ثبت‌نام در BuildStore مراحل زیر را دنبال کنید:

در دستگاهی که می‌خواهید شبیه‌سازها را دانلود کنید، Safari را باز کنید و به builds.io بروید.
پیوند Get Access Now را دنبال کنید و یک حساب بسازید.
دستورات را دنبال کنید تا حساب بسازید یا اگر از قبل حساب کاربری دارید وارد شوید.
برای پرداخت اشتراک، به حساب PayPal وارد شوید.
روی دکمه Install Profile ضربه بزنید، سپس به BuildStore اجازه دهید یک نمایه‌ی پیکربندی را از پنجره‌ی ظاهر شده دانلود کند.
به تنظیمات دستگاه خود بروید و روی پیوند Profile Downloaded در بالای صفحه ضربه بزنید. یا به General > VPN & Device Management بروید.
رمز عبور خود را وارد کنید و با نصب نمایه موافقت کنید.
بار بعد که از BuildStore بازدید می‌کنید، وارد حساب کاربری شوید تا تعداد زیادی شبیه‌ساز را مشاهده کنید؛ شبیه‌ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه Install و سپس Open را بزنید تا شبیه‌ساز را دانلود و روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید. ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

دکمه نصب پروفایل BuildStore در آیفون
هزینه اشتراک BuildStore
پروفایل BuildStore در بخش تنظیمات آیفون
پروفایل BuildStore در تنظیمات آیفون
از Cydia Impactor برای تنظیم شبیه سازها استفاده کنید
نصب Cydia-Impactor روی مک و ویندوز
نصب Cydia Impactor برای مک یا ویندوز
Cydia Impactor یک برنامه رایگان برای مک، ویندوز و لینوکس است که نصب برنامه‌های خاص را روی آیفون و آیپد تسهیل می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کد منبع شبیه‌ساز مورد نظر خود را دانلود کنید، سپس آن را بکشید و در پنجره Cydia Impactor رها کنید. ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

Cydia، کد را تنظیم می‌کند و شبیه‌ساز را روی آیفون نصب می‌کند. این برنامه به گونه‌ای کار می‌کند که گویا شما خود، توسعه‌دهنده‌ی برنامه هستید و برای اهداف آزمایشی آن را روی آیفون خود نصب می‌کنید. ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

اگر حساب رسمی توسعه‌دهنده‌ی اپل را که سالانه ۹۹ دلار هزینه دارد نداشته باشید، باید این فرآیند را هر ۷ روز یک بار تکرار کنید تا برنامه دوباره فعال شود. اگر این فرایند سخت به نظر می‌رسد، بهتر است به روش AltStore در پایین مراجعه کنید.

برای اینکه شبیه‌ساز را از طریق Cydia Impactor نصب کنید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

Cydia Impactor را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
فایل IPA شبیه‌ساز مورد نظر خود را پیدا کرده و دانلود کنید. این‌ها معمولاً با یک جستجوی سریع در گوگل به صورت رایگان در دسترس هستند.
از کابل آیفون یا آیپد خود برای اتصال آن به کامپیوتر خود استفاده کنید.
برنامه Impactor را اجرا کنید و دستگاه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.
فایل IPA شبیه ساز را بکشید و روی پنجره Cydia Impactor رها کنید.
اطلاعات مربوط به Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.
نصب Cydia-Impactor روی مک و ویندوز
نصب شبیه‌ساز با Cydia
منتظر بمانید تا Cydia شبیه‌ساز را روی آیفون یا آیپد شما تنظیم و نصب کند سپس شما آن را به شکل یک برنامه روی صفحه اصلی آیفون خود مشاهده خواهید کرد؛ اما در نظر داشته باشید که باید هر ۷ روز یک بار این فرایند را تکرار کنید تا برنامه دوباره فعال شود.

از AltStore برای دریافت شبیه ساز دلتا برای همیشه استفاده کنید
وب‌سایت AltStore
وب‌سایت AltStore
AltStore به روشی مشابه Cydia Impactor کار می‌کند: برنامه‌ها را روی دستگاه خود به گونه‌ای تنظیم کنید که گویا خودتان آن‌ها را توسعه داده‌اید؛ AltStore خودکار به‌وسیله وای‌فای به کامپیوتر وصل می‌شود و برنامه‌ها را فعال می‌کند؛ به گونه‌ایی که نیازی نیست، نگران محدودیت زمانی ۷ روزه باشید.

محبوب‌ترین برنامه موجود، که می‌توانید از طریق AltStore دریافت کنید Delta است. در واقع دلتا یکی از بهترین شبیه‌سازهای چند پلتفرمی برای iOS است و AltStore بهترین روش نصب آن است. ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

برای نصب دلتا، باید برنامه AltServer را روی مک یا کامپیوتر ویندوزی خود نصب کنید؛ علاوه بر آن باید اطمینان حاصل کنید که آیفون و کامپیوتر شما، مرتبا در حین اجرای برنامه به یک شبکه‌ی Wi-Fi یکسان متصل می شوند.

برای نصب دلتا بر روی آیفون خود با استفاده از AltStore مراحل زیر را دنبال کنید:

AltStore را در کامپیوتر مک یا ویندوز خود دانلود و نصب کنید.
از کابل همراه آیفون یا آیپد خود برای اتصال آن به کامپیوتر استفاده کنید.
iTunes یا Finder در macOS Catalina و نسخه های جدیدتر را باز کنید و گزینه همگام‌سازی آیفون خود را از طریق وای‌فای روشن کنید.
AltServer را روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید، سپس آن را از نوار منو یا System Tray در ویندوز باز کنید و AltStore را در آیفون یا آیپد خود نصب کنید.
Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.
در مک، دستورالعمل را دنبال کنید تا افزونه‌ی Mail را نصب و فعال کنید. این شامل راه‌اندازی مجدد برنامه Mail و فعال کردن افزونه‌ی AltStore از تنظیمات برگزیده‌ی آن است.
پس از چند ثانیه، برنامه AltStore باید در آیفون ظاهر شود.
به Settings > General > VPN & Device Management بروید و Trust Apple ID خود را انتخاب کنید. سپس از اپلیکیشن AltStore برای دانلود و نصب دلتا استفاده کنید.
پروفایل AltStore در تنظیمات آیفون
پروفایل AltStore در تنظیمات آیفون
پروفایل AltStore در تنظیمات آیفون
در آیفون خود وارد حساب کاربری AltStore شوید
پروفایل AltStore در تنظیمات آیفون
دلتا در AltStore
برای اجرای بازی‌های کلاسیک در آیفون خود از شبیه‌سازها استفاده کنید
حالا می‌دانید چطور شبیه‌سازها را برای iOS و iPadOS دانلود و نصب کنید تا در بازی‌ها غرق شوید.

پیشنهاد می‌کنیم بازی‌های دوران کودکی خود را دوباره مرور کنید. اگر چیزی به یادتان می‌آید یا فرصت انجام بازی خاصی را در دوران کودکی نداشتید حالا می‌توانید آن را تجربه کنید. ۴ روش نصب شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی روی آیفون

جدیدترین اخبار سخت افزار در آی تی طرح

مطالب مرتبط