صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / سود ۱۰۰۰ درصدی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی H100

سود ۱۰۰۰ درصدی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی H100

سود ۱۰۰۰ درصدی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی H100

سود ۱۰۰۰ درصدی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی H100 تخمین زده شده که با فراگیری تکنولوژی هوش مصنوعی، انویدیا از محل تولید پردازنده‌های گرافیکی ویژه‌ی H100 خود سود خیره کننده‌ی ۱۰۰۰ درصدی را به‌دست آورده است.

سود ۱۰۰۰ درصدی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی H100

تائه کیم، نویسنده رسانه خبری Barron’s تخمین زده که انویدیا سود عجیب و غریبی را از فروش محصولات خود در حوزه هوش مصنوعی به‌دست آورده که احتمالاً همه‌ی رکوردها را جا‌به‌جا می‌کند. باتوجه به سود گسترده‌ای که انویدیا از این تجارت به‌دست آورده، حالا در نظر دارد تا ازطریق فروش محصولات مبتنی بر خوش مصنوعی، تا ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد‌زایی کند.

منبع این اطلاعات، شرکت سرمایه‌گذاری بانکی ریموند جیمز بیان شده که براساس آن، هزینه ساخت پردازنده‌های گرافیکی H100 برای انویدیا ۳۳۲۰ دلار تمام شده و این درحالی است که این محصولات از ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار هم به فروش می‌رسند. البته که رقم BoM پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا مشخص نشده اما مطمئناً با رقم بسیار بزرگی مواجه هستیم که به این شرکت امکان پیشبرد پروژه‌های بزرگتری را در آینده خواهد داد.

اظهارات تائه کیم فاکتورهای زیادی را برای درنظرگرفتن به‌همراه دارد که از جمله‌ی آن‌ها باید به هزینه واقعی ساخت GPU انویدیا اشاره کرد. قطعاً پروسه ساخت این تراشه‌ها شامل مراحل زیادی است که از دستیابی به بلوک‌های سازنده تا حمل‌و‌نقل و خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. بنابراین ممکن است گفته شود که سود خالص ۱۰۰۰ درصدی در اینجا چندان منطبق بر واقعیت نیست اما یک مسئله مهم در اینجا نادیده گرفته شده است.

سود بالای انویدیا از فروش پردازنده های گرافیکی H100

در گزارش‌های قبلی چندین بار به این نکته اشاره شد که پردازنده‌های گرافیکی H100 با قیمت‌های بسیار بالاتر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رسند که در برخی موارد به ۷۰ هزار دلار هم رسیده است. حاشیه سود این فروش ممکن است عامل تورم را در نظر نگرفته باشند. این بدان معنا است که اعداد واقعی می‌تواند بسیار بیشتر از این هم باشند. بنابراین انویدیا درحال استخراج سود بسیار سنگینی است که تورم ناشی از ماینینگ ارزهای دیجیتال حتی نزدیک به هیاهوی ناشی از هوش مصنوعی هم نمی‌شود.

تاکنون شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی بودیم که یکی از نمونه‌های ان هدف گذاری تیم سبز برای عرضه ۵۵۰ هزار پردازنده گرافیکی H100 در سال ۲۰۲۳ است. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که انویدیا تا سال ۲۰۲۷ به ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی از این طریق خواهد رسید. با رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی شاهد رشد انفجاری فروش محصولات این شرکت و ثبت رکوردهای جدیدی برای ارزش بازار تیم سبز خواهیم بود.

جدیدترین اخبار سخت افزار در آی تی طرح

مطالب مرتبط