صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / معرفی آیفون 15

معرفی آیفون 15

معرفی آیفون 15

معرفی آیفون 15 از نظر ظاهری ایفون‌های جدید بسیار شبیه به نسل قبل هستند و تفاوت پایه‌ای اتفاق نیفتاده است. البته که طبق شایعاتی که از مدت‌ها قبل شنیده بودیم، داینامیک آیلند به‌جای نسخه‌های پرو، حالا در کل چهار گوشی سری 15 دیده می‌شود و شما در صورت خرید ارزان‌ترین نسخه هم از این ناچ جالب برخوردار می‌شوید.

معرفی آیفون 15

این گفته یعنی ایفون 15 از روبرو بسیار شبیه به ایفون 15 پرو یا 14 پرو شده است. هر چهار ایفون هنوز هم طراحی تخت دارند ولی با این تفاوت که لبه‌های فریم کناری مقدار کمی خمیده‌تر شده تا گوشی بسیار بهتر در دست قرار بگیرد. مدل‌های پرو حالا از فریم تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند. این اتفاق باعث شده تا هم وزن آن‌ها کاهش پیدا کند و هم مقاومت بیشتر شود. همچنین ظاهر فریم ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس برعکس همیشه مات شده و پوششی برس خورده مشاهده می‌شود که زیبایی دوچندانی دارد و بسیار کمتر کثیف می‌شود.

ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس به لطف فریم تیتانیومی حالا 19 گرم سبک‌تر از نسل قبل شده‌اند و حالا سبک‌ترین ایفون‌های پرو در تاریخچه اپل هستند و حتی از ایفون 11 پرو و 11 پرو مکس هم وزن کمتری دارند. این تغییر باعث می‌شود ارگونومی گوشی‌ها بسیار بهتر شود و مخصوصا آیفون ۱۵ پرو به یکی از باکیفیت‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی های جهان تبدیل شود. تیتانیوم استفاده شده در این دو گوشی Grade 5 است و همان نسخه‌ای است که در مریخ نورد مورد استفاده قرار گرفته است.

معرفی آیفون 15

یک تغییر بسیار جذاب هم برای ایفون 15 و 15 پلاس اتفاق افتاده و قاب پشتی این دو گوشی مات شده است تا هم حس و حال مدل‌های پرو را داشته باشد و هم بسیار کمتر کثیف شود. ایفون 15 و ایفون 15 پلاس را شما می‌توانید در 5 رنگ صورتی، زرد، سبز روشن، آبی روشن و مشکی خریداری کنید (مانند تصویر بالا).

سازنده آمریکایی اندازه نمایشگرها را هم هیچ تغییری نداده و همچنان دو مدل ایفون 15 و ایفون 15 پرو از نمایشگرهای 6.1 اینچی استفاده می‌کنند و نسخه‌های ایفون 15 پلاس و ایفون 15 پرو مکس به پنل 6.7 اینچی مجهز شده‌اند.

متاسفانه امسال هم خبری از نرخ نوسازی 120 هرتزی برای دو گوشی ایفون 15 و ایفون 15 پلاس نیست و شما با وجود پرداخت حداقل 800 دلار باید با یک صفحه نمایش 60 هرتزی کار کنید. شاید حداقل ترجیح می‌دادیم شاهد نرخ نوسازی 90 هرتزی به روی این دو گوشی باشیم تا محتوا روان‌تر و بهتر مقابل دیدگان کاربر قرار بگیرد. در نهایت مشخص نیست اپل چه سالی تصمیم می‌‌گیرد تا پروموشن یا همان نرخ نوسازی 120 هرتزی را در هر چهار ایفون خود مورد استفاده قرار دهد.

اپل سال قبل برای اولین بار قابلیت AOD را به ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس اضافه کرد و امسال هم قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای مدل‌های پرو خواهد بود؛ چرا که این گوشی‌ها دارای نرخ نوسازی تطبیق پذیر هستند. همچنین یک بهبود دیگر در زمینه نمایشگر، کاهش حاشیه‌های اطراف آن در تمامی مدل‌ها است که باعث می‌شود نگاه کردن به پنل بسیار جذاب‌تر شود.

معرفی آیفون 15

ایفون 15 و 15 پلاس حالا می‌توانند در حالت پخش محتوای HDR تا 1600 نیت و در حالت حداکثری تا 2000 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهند که پیشرفت بسیار عالی به حساب می‌آید. این عدد در نسخه‌های پرو به عدد باورنکردنی 2500 نیت می‌رسد و به این طریق باید گوشی‌های جدید اپل را از نظر روشنایی شاهکار بدانیم.

اپل دکمه اکشن را نیز به ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس اضافه کرده است، همان دکمه‌ای که قبل‌تر آن را به روی اپل واچ اولترا دیده بودیم. شما می‌توانید این دکمه را تنظیم کنید تا به هنگام فشار دادن کارهای مختلفی انجام دهد. اپل ادعا کرده که این دکمه بسیار حس طبیعی را هنگام فشردن منتقل می‌کند و شما می‌توانید برای آن میان‌برهای مختلفی مشخص کنید.

آخرین اخبار از آی تی طرح

سازنده آمریکایی ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس را در چهار رنگ تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی روانه بازار کرده و در بالا می‌توانید این چهار رنگ را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط