صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند

فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند

فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند

فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند یک سند متعلق به اینتل نشان می‌دهد تنها ویندوز 11 از نسل بعدی فناوری وای فای پشتیبانی می‌کند و ویندوز 10 یا ویندوز 7 قادر به پشتیبانی از Wi-Fi 7 نیستند. این محدودیت می‌تواند تلاش مایکروسافت و سازندگان سخت افزاری برای ترغیب خریداران به استفاده از ویندوز 11 باشد.

فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند

طبق سند افشا شده اینتل در توییتر، وای فای 7 تنها در سیستم عامل‌های ویندوز 11، کروم OS و لینوکس پشتیبانی می‌شود. ظاهراً مایکروسافت قصد ندارد درایور وای فای 7 برای ویندوز 10 را تأیید کند که سازندگان را در پشتیبانی از این نسخه قدیمی‌تر ویندوز با محدودیت روبرو می‌کند.

هرچند توجیه فنی خاصی برای پشتیبانی نکردن از Wi-Fi 7 در ویندوز 10 در دست نیست، اما می‌تواند به سیاست‌های مایکروسافت و سازندگان سخت افزار مربوط شود. می دانیم مایکروسافت ترجیح می‌دهد همین حالا کلیه کاربران ویندوز 10 از این سیستم عامل دست بکشند و به ویندوز 11 مهاجرت کنند. هم زمان سازندگان سخت افزار نیز از این مهاجرت سودمند می‌شوند.

روتر وای فای 7
یک روتر سازگار با وای فای 7
طبق اطلاعات فعلی، به نظر می‌رسد تراشه‌های Wi-Fi 7 کوالکام و مدیاتک از ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کنند، با این حال از آنجایی که هنوز این استاندارد فراگیر نشده است و به یک یا دو سال زمان نیاز دارد، احتمالاً مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. حتی ممکن است فراگیر شدن تجهیزات سازگار با Wi-Fi 7 با پایان پشتیبانی از ویندوز 10 تا دو سال دیگر هم زمان شود.

مسئله دیگری که باعث کم اهمیت بودن این موضوع می‌شود، عدم پشتیبانی مودم‌ها و روترهای کنونی از Wi-Fi 7 است و هنوز فاصله زیادی با فراگیری این استاندارد داریم. در عین حال Wi-Fi 6 از پهنای باند کافی برای بسیاری از افراد برخوردار است.

بد نیست اشاره کنیم پهنای باند وای فای 7 یا همان استاندارد IEEE 802.11be، به 46 گیگابیت در ثانیه می رسد. این استاندارد از سه باند 2.4، 5 و 6 گیگاهرتزی استفاده می‌کند.

جدیدترین اخبار سخت افزار در آی تی طرح

مطالب مرتبط