صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / پلی استیشن 5 سرانجام پس از سه سال نینتندو سوییچ را شکست داد

پلی استیشن 5 سرانجام پس از سه سال نینتندو سوییچ را شکست داد

پلی استیشن 5 سرانجام پس از سه سال نینتندو سوییچ را شکست داد

پلی استیشن 5 سرانجام پس از سه سال نینتندو سوییچ را شکست داد سونی سرانجام موفق شد برتری ۳۳ ماهه نینتندو سوییچ را شکست دهد، زیرا پلی استیشن 5 در ماه سپتامبر به عنوان پرفروش‌ترین کنسول در ایالات متحده شناخته شد.

نینتندو سوییچ از دسامبر سال ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده بوده است و پلی استیشن 4 در نوامبر ۲۰۱۸ برای آخرین بار توانسته بود از کنسول دستی نینتندو پیشی بگیرد. بنابراین، این موضوع حداقل برای سونی بسیار مهم است.

علاوه بر این، جدیدترین کنسول سونی یعنی پلی استیشن 5 از نظر قیمت دلاری نیز پرفرو‌ش‌ترین سخت‌افزار سال محسوب می‌شود، البته سوییچ از نظر تعداد واحدهای فروخته شده همچنان پیشتاز است.

پلی استیشن 5 در نوامبر سال گذشته در ایالات متحده، بریتانیا، اروپا و سایر مناطق مهم جهان عرضه شد. البته به دلیل کمبود جهانی نیمه هادی که با وجود شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، همچنان خرید این کنسول به راحتی انجام نمی‌شود و عرضه آن با مشکلاتی روبرو شده است. البته این کمبود شامل تمام کنسول‌های جدید دنیا می‌شود.

پلی استیشن 5 سرانجام پس از سه سال نینتندو سوییچ را شکست داد

هنوز مشخص نیست که آیا سونی در ماه سپتامبر موفق به عرضه کنسول‌های بیشتری شده است یا اینکه نینتندو پیش از عرضه «سوییچ اولد» عرضه نسخه اصلی سوییچ را کاهش داده است. در هر صورت اگر تقاضای سوییچ دوباره افزایش پیدا کند، احتمالا شاهد حضور نینتندو در رتبه اول این لیست طی ماه آینده خواهیم بود.

پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول سونی محسوب می‌شود که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واحد از آن فروخته شده است. نینتندو از طرفی دیگر ۸۹ میلیون کنسول سوییچ را از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷ به فروش رسانده است. مایکروسافت هنوز فروش ایکس باکس را فاش نکرده است اما طبق تخمین‌های «دنیل احمد» تحلیلگر ارشد Niko Partners ایکس باکس سری ایکس/اس تا ۳۰ ژوئن به آمار فروش ۶.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

آموزش از سایت آی تی طرح

مطالب مرتبط